lördag 31 januari 2009

Sladdar


Idag har jag äntligen tagit itu med ett sladdproblem som min sambo vägrar erkänna existerar. Han tyckte jag var galen när jag ville förpacka varje sladd i en plastpåse. Men det är faktiskt det smartaste sättet att förvara de där sladdarna. Man slipper sladdhärvor och det är betydligt lättare att hitta sladden man behöver. Dessutom tar de mindre plats.

Till saken hör att sambon samlar sladdar som vissa kvinnor samlar skor. Bara det att de legat i en enda röra i en garderob i arbetsrummet. Men inte längre! Nu ligger större delen av dem smart förpackade i en pappkartong.

2 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Herregud, och jag som trodde jag var ensam med en sån sambo ;) MEn nu har jag ett nytt uppdrag åt honom- ett plastinpackningsuppdrag!

Maria sa...

Det finns säkert många fler :) Min vägrade bestämt att packa in en enda sladd i en plastpåse, det gjorde han klart från början. Men du kanske har bättre lycka med din man!