måndag 17 januari 2011

Inuti en Iphone


På- och av-knappen på min Iphone har inte fungerat på ett tag. Inget större problem, tyckte jag, eftersom jag aldrig stänger av den. Men efter att den ytterligare en gång trillat i golvet slutade även volymknapparna att fungera och det var lite mer irriterande.

Sambon tyckte att jag kunde försöka med att återställa fabriksinställningarna. Så det testade jag. Bara för att få en död mobil i handen som vägrade återställas eftersom datorn inte hade internetuppkoppling. Klart den inte hade det, jag delar ju internet med Iphonen när jag är i min övernattningslägenhet! Bra idé!

Så det var bara att sätta sig i bilen och köra tio mil hem för utan internet klarar man sig ju inte ... Eftersom garantin ändå gått ut så öppnade vi Iphonen på vinst och förlust eftersom vi läst att det kunde vara en kabel som hoppat ur sin kontakt och orsakade problemet. Tack och lov så var det just vad det var och inget allvarligare fel. Det var bara att pilla tillbaka den. Nr 5 (bilden) är nu åtgärdad och jag har en fungerande Iphone igen!

Inga kommentarer: