tisdag 28 september 2010

Surströmmingsskiva


En surströmmingsfest var något jag aldrig hade kunnat drömma om att vi skulle ha. Men man kan ju alltid prova något nytt! I somras åt jag surströmming för första gången på "riktigt" (smakat som liten har jag förstås gjort) och tyckte att det var ganska gott. Så nu blev det fest i helgen och en del relativa nybörjare övergick efter denna till fullblodsproffs.

Min äldsta bror fick i sig hela åtta firrar, vilket får anses vara imponerande (jag åt två). Sambon åt sex stycken och vet fortfarande inte om han tycker om det. Naturligtvis hade vi snaps i form av bland annat Gammal Norrlands akvavit. Vi bävade för att lukten skulle kännas dagen därpå men inte ett spår av den fanns i huset. Tack och lov. Ja, förutom i smörpaketet som får anses förbrukat.

Inga kommentarer: